2012. december 6., csütörtök

Javíthatatlan

Átfolyós vízmelegítőnk van, ez biztosítja a meleg vizet a fürdőszobában. Pár hete az egyik fiam izgatottan újságolta, hogy a fürdőszobában a vízmelegítőből csöpög a víz. Igaza volt. 

Először azt hittem, hogy páralecsapódással van dolgom. A vízmelegítő burkolatát levettem, a vizet felitattam és vártam. Kicsit később megint megláttam a vízfoltot. Ez volt az a pillanat, amikor éreztem: nagyobb lehet a baj. És valóban: a vízmelegítő hőcserélő része kilyukadt, onnan szivárgott a víz. Nem nagyon, de kitartóan. Több helyen is utánajártam, hogy mennyibe kerülne az alkatrész cseréje. Sokba. Megpróbáltam hát házilag valamilyen megoldást találni. Ragasztottam, hegesztettem, tömítettem - mindhiába. A szivárgás nem szűnt meg. Harcom napokon át tartott. Újra meg újra szétszereltem a vízmelegítőt, leszereltem a hőcserélőt és tudásom legjavát beleadva próbáltam menteni a menthetőt. Veszítettem. Nem volt hát mit tenni, cserélnem kellett a hibás darabot, ami most ott pihen a fürdőszoba egyik sarkában. A minap ránéztem és az villant át a fejemen, hogy - ha tetszik, ha nem - az életben vannak megjavíthatatlan dolgok. Van, amit nem lehet ragasztani, forrasztani, hegeszteni - van, ami cserére szorul. Például a testünk. "Mert szükség, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára, és e halandó test halhatatlanságot öltsön magára" - írja Pál az 1Kor 15,53-ban. Szeretnénk megtartani minden bajával, gyarlóságával együtt, de nem megy. Romlandó, márpedig ha romlandó, akkor meg is romlik. Elkeserítő nem? De milyen megvidámító Pál jövőbe mutató szava, mely szerint a romlandó helyett majd romolhatatlant kapunk! Amikor Krisztus visszajövetelére készülünk, ezt is várjuk - a test feltámadását, átváltozását. Ha "ragasztani" már nem lehet, ha minden jó szándék és szaktudás ellenére is megmarad a baj, ne keseredjünk el: Krisztustól majd újat, romolhatatlant kapunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Összes oldalmegjelenítés