2012. április 20., péntek

Orbán Viktor jó fej?

Érdekes beszélgetés alakult ki az egyik osztályban a tegnapi iskolalátogatásom során. Az óra derekán az egyik leányzó nekem szegezte a kérdést: "Maga szerint Orbán Viktor jó fej?" Ismerem az aktuálpolitikai kérdések érzékeny mivoltát, ezért egy pillanatig azon tűnődtem, hogy belemenjek-e a játszmába. Végül úgy gondoltam, miért ne.

Megkértem a kérdezőt, hogy egy kicsit pontosítsa, hogy mit jelent jó fejnek lenni. A válasz körülbelül az volt, hogy a Gyurcsány lopott meg hazudott, ehhez képest szerinte az Orbán jó fej. Szóval úgy tudom eldönteni, hogy valaki jó fej-e, ha valaki mással összemérem? - tettem fel a kérdést, mely után elbeszélgettünk értékekről, értékítéletről. Mivel a hitem felől is érdeklődtek, ezért bátorkodtam előhozni Sámuel példáját, akinek azt mondta Isten, hogy az ember azt nézi ami a szeme előtt van, de Isten a szíveket vizsgálja. Ez az - mondtam - ami miatt annyit szenvedünk. Meglátjuk ami szemeinkkel látható és hozunk egy ítéletet. Rád nézek - folytattam - és mondhatom, hogy nem vagy jó fej, mert nem tetszik a hajad, az alakod, a szöveged... Pedig ha igazán megismernélek, azt mondhatnám: tele vagy értékekkel. Mit látunk Orbán Viktorból? A politikai szereplését. Legfeljebb erről tudok ítéletet mondani. Nem tudom milyen apa csak azt, hogy öt gyermeke van, nem tudom milyen férj, csak azt, hogy van felesége, nem tudom milyen barát, munkatárs... Vagyis nem vagyok abban a helyzetben, hogy ítéletet mondjak róla. Rengetegen mégis megteszik pusztán az alapján, amit a tévében látnak. Nekik annyi információ éppen elég. Ez azért probléma, mert ez a szemlélet határozza meg a hétköznapjaikat is. Egyik embert nem érdekli a másik embersége, életének részletei. Csak ránéz, és a frizura, bőrszín, viselkedés alapján meghozza ítéletét.

Az említett leányzó az óra első felében csak a hátát mutatta nekem. Később megfordult ugyan, de egy papírra rajzolgatott. Az óra vége felé viszont perceken át a szemeimbe nézett annak ellenére, hogy nagy volt az alapzaj és ezer dolog elterelhette volna a figyelmét. Örülök, hogy Orbán Viktor ilyen jól összehozott bennünket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Összes oldalmegjelenítés