2011. augusztus 22., hétfő

Az adósság kifizetve!

Beadtam a derekam; egy hete mindegyik fiunk - a kellő atyai intések és figyelmeztetések közepette - megkapta élete első mobiltelefonját. Mondanom sem kell, hogy a legények a föld felett jártak örömükben. Hiába, ők már a cybergenerációhoz tartoznak.
Csütörtökön ott üldögéltem a számítógépem előtt és intéztem a dolgaimat, amikor Filemon az orrom alá dugta a telefonját ezzel a megjegyzéssel: apa, jött egy sms-em. Biztos a szolgáltató reklámszövege - gondoltam én. De nem, ez egy fenyegető üzenet volt a következő szöveggel: "Tisztelt Ügyfelünk! 54.985 Ft összegű elmaradása miatt kimenő hívásait holnap korlátozni fogjuk, ezt követően 3500 Ft adminisztrációs díjat számítunk fel kártyánként..." Nem tudom, hogy a szívinfarktusnak melyek a pontos tünetei, de nekem hirtelen melegem lett és gyöngyözni kezdett a homlokom, aztán mindenem, ahol bőr található. Mit csináltál a telefonnal? - mordultam rá az ártatlan szemekkel rám meredő gyerekre. Én semmit... - makogta. Nem hittem neki, de azt sem hittem el, hogy alig egy hét alatt (amióta megvan a telefon) 55 ezer forint adósságot fel lehetne halmozni egy mobiltelefonnal. Hívtam az sms-ben található számot. Először egy automatát hallgattam végig, mely elmondta, hogy nincs tartozásom. Nem nyugtatott meg, ezért addig próbálkoztam, míg egy élő emberi hang fogadott. Nem volt egyszerű, de sikerült. Percekig magyaráztam, hogy nincs kifizetetlen számlánk, senkinek nem tartozunk és egyik szolgáltatónak sem adtuk meg a telefonszámot. A hölgy azt bizonygatta, hogy a családból valakinek tartozása van. Mondtam neki, hogy az automata szerint a számlámon nincs kiegyenlítetlen tartozás. Ha az automata ezt mondta - folytatta a hölgy - akkor nyugodjak meg, biztos csak egy félreértés. Azért ilyen könnyen nem lehetett megnyugtatni. Közben jött egy másik sms-is, ami végképp gyanús volt. Így hangzott: "Erste hitelinfo. Törlesztőrészlet + hátralék: 14.498 Ft + 19.360 HUF" Semmi közünk az Erste Bankhoz, ezért teljesen érthetetlen volt, hogy miért jött a számunkra ilyen üzenet. Zavaromat csak fokozta, hogy a K&H banktól, ahol az autóbiztosításomat megkötöttem, a napokban kaptam egy levelet, hogy fizessek be közel 10 ezer forintot a biztosításra. Ezt sem értettem, mert az egész évi biztosításom rendezve van. Csak később vettem észre, hogy a csekk nem is az én nevemre van kiállítva. Egy veszprémi címre kellett volna kézbesíteni, de valahogy hozzám jutott.
Visszatérve az sms-ekhez, végül felhívtam a telefonszolgáltatónk egy másik számát, ahol elmondták, hogy Filemon száma korábban másé volt, és most, hogy a szám aktiválva lett, a banktól, szolgáltatóktól mi kapjuk meg a figyelmeztető sms-eket.
Jó érzés volt hallani, hogy nem kell aggódnom, a számlámon nincs tartozás, de ennél még örvendetesebb, hogy lelki számlám is ki van egyenlítve, mert Valaki kifizette minden tartozásomat. Örülök, hogy a mennyben nagyobb a rend és a biztonság, mint itt a Földön. Örülök, hogy noha a Sátán folyton a gyengeségeinkre, tartozásainkra próbálja felhívni a figyelmünket, mondhatjuk neki: távozz tőlem Sátán, mert tartozásom rendezve van! Nincs hátralék, nincs kiegyenlítetlen számla, nincs félni való. Pál is ezt a tudatot erősítette a hívőkben, amikor ezt írta: "És titeket is, akik halottak voltatok vétkeitekben és bűnös valótok körülmetéletlenségében, ővele együtt életre keltett megbocsátva nekünk minden vétkünket. Eltörölte a követelésével minket terhelő adóslevelet, amely minket vádolt, eltávolította azt az útból, odaszegezve a keresztfára." (Kol 2,13-14)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Összes oldalmegjelenítés