2011. augusztus 9., kedd

Ragadd meg!

Van benne ördög, vagy nincs? - ez foglalkoztatta a zsidókat Jézussal kapcsolatban. Az ördög pártiak azzal érveltek, hogy csak egy megszállott beszélhet így: "Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt. Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az én Atyámtól." (Jn 10,17-18) Az ellentábor viszont azt hozta fel, hogy egy ördöngős nem így beszél, és nem tesz olyan csodákat mint Jézus. Mivel a vitát szerették volna lezárni, megkérdezték a legilletékesebbet: "Meddig tartasz még bizonytalanságban bennünket? Ha te vagy a Krisztus, mondd meg nékünk nyilván!" (Jn 10,24) Megmondta. Mi lett a felelet? Meg akarták kövezni. Az indulat még tovább fokozódott, amikor Jézus ezt mondta: "...az Atya énbennem van, és én őbenne vagyok" (Jn 10,38). Ez volt az utolsó csepp abban a bizonyos pohárban. Meg akarták fogni és elrángatni mint annak idején a házasságtörő asszonyt, hogy istenkáromlás vádjával halálra kövezzék. Talán úgy akarták ezt véghezvinni, ahogy a Talmudban is megtalálható: "A Talmud leírása szerint az istenkáromlót 3-4 m-es magasságból hanyatt kellett letaszítani, mégpedig az első tanúnak. 'Ha mindjárt meghal, az első tanú megtette a kötelességét; ha nem halt meg, a második tanú fogjon egy követ, és dobja a bűnös szívére. Ha meghal, a második tanú megtette a kötelességét. Ha ekkor sem hal meg, akkor kövezze meg a bűnöst egész Izrael' A megkövezést bizonyos esetekben azzal súlyosbították, hogy a holttestet elégették, karóba húzták v. fölakasztották; éjszaka nem maradhatott a póznán, melyre kiakasztották, még aznap el kellett temetni."(Magyar Katolikus Lexikon)
Jézust viszont nem kövezték meg, mert "meg akarták őt fogni, de kiment az ő kezükből" (Jn 10,39)
Jézus nem mindenkié! Aki indulatokkal, okoskodásokkal, maroknyi kövekkel közeledik felé, annak számára elérhetetlen marad. De ha azzal az indulattal mint a vérfolyásos nő (ha csak ruháit illethetem is, meggyógyulok), akkor ott valaminek történnie kell! Hittel, szeretettel ragadjuk meg Jézust, hogy Ő is megragadhasson minket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Összes oldalmegjelenítés