2011. június 30., csütörtök

Elutasított szerencse

Mahatma Gandhi szerint a hét főbűn, melyek el fognak pusztítani minket a követezők:
  • gazdagság munka nélkül
  • gyönyör lelkiismeret nélkül
  • tudás jellem nélkül
  • kereskedelem erkölcs nélkül
  • tudomány emberség nélkül
  • vallás áldozathozatal nélkül
  • politika elvek nélkül 
Egyet kell értenem Gandhival annál is inkább, mert mindegyik pont valóságtartalma beigazolódni látszik. A kérdés talán csak az, hogy én hogy állok a munka, a lelkiismeret, a jellem, az erkölcs, az emberség, az áldozathozatal vagy az elvek területén.
Néhány napja húst vásároltam az egyik üzletben. Az eladó egy fiatal tanuló volt, aki bizonytalanul mozgott a pult mögött. A kért csirkemelleket rátette a mérlegre, majd olyan számokat ütött be, melynek eredményeként majdnem ezer forinttal kevesebbet kellett volna fizetnem a húsért. Végre pozitívan diszkriminálnak - mondhattam volna. Ehelyett jeleztem a tévedést, és a valós ár kifizetése után otthon nyugodt lelkiismerettel ettem meg az ebédet. Azon gondolkodtam, hogy tíz, vagy száz emberből vajon hányan tették volna ugyanezt? Nyilván nem én lettem volna az egyetlen becsületes, de a többség talán örült volna a nem várt szerencsének. Mindenesetre a mérleg innenső végén állva éreztem, hogy most megmutathatok valamit azon erények közül, melyeket Jézustól tanultam. Be kell vallanom, hogy igazán jól esett gondolkodás nélkül, szinte rutinból a helyes utat választani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Összes oldalmegjelenítés