2011. június 15., szerda

Vér, tűz és füst

A chilei vulkánkitörés
Az 1861 óta szunnyadó Dubbi-vulkán (Eritrea) a napokban ismét működésbe lépett. Hamufelhője 13,5 kilométer magasba emelkedett és Etiópia felé halad. A kockázatok mérlegelése után az Addisz-Abebában tárgyaló amerikai külügyminiszter úgy döntött, hogy a tervezettnél hamarabb elrepül Etiópiából.
Korábban, március 21-én egy izlandi tűzhányó tört ki. Az eyjafjallajökulli vulkán közel két évszázados némaság után aktivizálódott. Ennél a kitörésnél is rengeteg hamu került a légkörbe, mely szintén veszélyeztette a légi közlekedést.
A legrosszabb helyzet azonban Chilében alakult ki, ahol egyszerre több, egymáshoz közeli vulkán tört ki. Több ezer embert kellett kitelepíteni. A Puyehue-Cordon-Caulle tűzhányó hamufelhője keddre elérte az Argentin fővárost, Buenos Airest. A Puyehue vulkánlánc legutóbb 1960-ban tört ki.

Miért írom mindezeket? Pünkösd előtt Jóel könyvét olvastam. Itt található az a prófécia, melyet Péter idéz pünkösdi prédikációjában: "És lészen az utolsó napokban, ezt mondja az Isten, kitöltök az én Lelkemből minden testre: és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok, és a ti ifjaitok látásokat látnak, és a ti véneitek álmokat álmodnak. És éppen az én szolgáimra és az én szolgálóleányaimra is kitöltök azokban a napokban az én Lelkemből, és prófétálnak..." (ApCsel 2,17-18). Péter azonban tovább is idézi Jóelt: "És teszek csodákat az égben odafenn, és jeleket a földön idelenn, vért, tüzet és füstnek gőzölgését. A nap sötétséggé változik, és a hold vérré, minekelőtte eljő az Úrnak ama nagy és fényes napja. És lészen, hogy mindaz, aki az Úrnak nevét segítségül hívja, megtartatik."
Minden recseg-ropog körülöttünk. Kiönt a tenger, áradnak a folyók, erdőtüzek pusztítanak, működésbe lépnek a vulkánok, elolvadnak a gleccserek, reng a föld... Tegnap Nouriel Roubini nyilatkozatát olvastam. Ő volt az, aki megjósolta a 2008-as gazdasági világválságot. A New York-i egyetem professzora néhány napja szingapúri útja során azt mondta, hogy "a globális gazdaságot hatalmas megrázkódtatás érheti. A tökéletes viharnak nevezett jelenséget a közgazdász szerint az amerikai fiskális problémák, a kínai gazdasági lassulás, az európai adósságproblémák és a japán gazdaság stagnálása okozza majd. Egy a háromhoz az esélye annak, hogy ezen tényezők 2013-tól megakasztják a gazdasági növekedést." (mindennapi.hu)
Nem túl biztató jövőkép. A Biblia is ír arról, hogy nagy nyomorúság érkezik a földre. Viszont mást is tudtunkra ad: "...mindaz, aki az Úrnak nevét segítségül hívja, megtartatik". A jelek engem arra figyelmeztetnek, hogy vegyem komolyan Isten szavát és tiszta szívből hívjam segítségül az Ő nevét. Ha Jézus Krisztus a szívünkben él, nem kell rettegve tekintenünk a holnapra, magunk és gyermekeink jövőjére. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Összes oldalmegjelenítés